Ismét szmoghelyzet Miskolcon, és északkeleten

szmoghelyzet

Debrecenben, Miskolcon és Nyíregyházán igen magas a levegő szennyezettsége, Miskolcon nem csak az egészségügyi, hanem a szmogriadó riasztási fokozatát is meghaladta tegnap a szálló por koncentrációja. Budapesten is több mérőállomáson mértek magas koncentrációt.

Északkelet és a főváros

Budapest több mérőállomásán már két napja az egészségügyi határérték felett alakul a szálló por koncentrációja. A Gilice téri állomáson a határérték 120 %-át mérték a műszerek, a Kőrakás utcai mérőállomáson kevéssel a határérték felett alakult a koncentráció. Míg a Dunántúlon kedvező a helyzet, addig keleten és különösen ÉK-en igen magas értékeket mértek a műszerek – írja a legszennyezes.hu
A legrosszabb a helyzet Miskolcon, ahol a Búza téri állomáson a tegnapi napon a szmogriadó riasztási fokozatát is meghaladta a szálló por koncentrációja (102 mikrogram/m3). A Sajó-völgy többi településén is magas a szálló por koncentrációja. Kazincbarcikán 59, Sajószentpéteren 67 mikrogramm/m3-et mértek a tegnapi napon, Putnokon határérték alatti volt a koncentráció.
Debrecenben és Nyíregyházán is meghaladta az egészségügyi határértéket a szálló por koncentrációja. A tegnapi napon Debrecenben az egészségügyi határérték 134%-át, Nyíregyházán a 130%-át mérték.

Káros az egészségre

A szálló por rövidtávon, nehézlégzést, köhögést okozhat, izgatja a nyálkahártyát, és növelheti az asztmatikus, valamint a szív- és érrendszeri megbetegedések számát.
A szálló por káros rövidtávú hatása mellett fontos megemlíteni, hogy nincs olyan alacsony érték, ami alatt ne kellene káros hatással számolni.

Mi okozza a magas légszennyezettséget?

A téli időszakban a lakossági fűtés igen nagy mennyiségben bocsát ki a légkörbe szilárd szennyezőanyagokat. Ráadásul a mostani meteorológiai feltételek kedvezőek a légszennyező anyagok felhalmozódására. A Kárpát-medencét hideg levegő tölti ki, és az esti-éjszakai órákban igen erős a lehűlés. A magasabb légrétegekben ezzel szemben nulla C fok körüli hőmérsékletek vannak.
Normális esetben a talajközeli légrétegekek melegebbek, és innen a meleg levegő felfele száll, így felhígul a talajközeli szennyezett levegő is.
Ellenben ha a magasban a levegő melegebb, ez a légcsere gátolva van, felhalmozódnak a légszennyező anyagok, mint jelenleg is.

Mi várható?

Az esotanc.hu időjárási portál tájékoztatása szerint, a hétfői napon hidegebb levegő érkezik a magasabb légrétegekbe, és erősödik a szélsebesség is, így átmeneti javulás várható, ám keddtől ismét melegebb levegő érkezik a magasba, és várhatóan csütörtökig kedvezőek lesznek a feltételek a magas légszennyezettségi helyzetek kialakulására.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

légszennyezés.hu
Főhírek Legfrissebb hírek

KÖZLEMÉNY

Kedves Látogatóink! Ahogy Önök is tapasztalták az utóbbi időben, kb. 8-10 hónapja egyre akadozottabban működött az oldalunk, többször láthatták, ahogy jelezték is nekünk, hogy nem frissülnek a légszennyezettségi adatok. Ennek oka, ahogy már a korábbi közleményünkben is leírtuk, hogy az állami hivatalos adatok elérhetősége technikai akadályokba ütközött, ezért közvetlenül a magyar hivatalos oldalról nem tudjuk […]

Read More
légszennyezés.hu
Főhírek Legfrissebb hírek

Oldalunk ÚJRA FRISSÜL!

Kedves Látogatóink! Oldalunk a mai naptól (2022.06.14.) újra friss légszennyezettségi adatokat közöl, és rendszeresen frissül. Köszönjük a sok-sok kedves érdeklődést, az eddigi türelmüket és a megértésüket! További jó hírünk a győrieknek, hogy ezentúl Győr adatainál Győr adatait fogják látni, nem pedig Gyóró települését 🙂 KORÁBBI HÍREINK: 2022.06.08. Jelenleg úgy néz ki, hogy találtunk megoldást arra, […]

Read More
Főhírek Legfrissebb hírek

Kevesebb fajlagos kibocsátás, de több autó? Mi az igazság?

Egyre többet hallani arról, hogy az autóipar zöldül. De valóban igaz ez. Ha fajlagosan alacsonyabb is a kibocsátás, ne-e került egyre több autó az utakra? Ennek a témakörnek jártunk utána. Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EEA) adata szerint 2000-ben egy átlagos személyautó 172 g szén-dioxidot jutatott a légkörbe megtett kilométerenként. Ez az érték 2018-ra 120 g/CO2/km-re […]

Read More