Elmarasztalás Brüsszelből a légszennyezés miatt

szmoghelyzet

Az Európai Bizottság aggasztónak tartja, hogy Magyarország nem biztosít védelmet a polgárok számára a PM10-ként emlegetett szálló por okozta szennyezettség ellen.


Az Európai Bizottság felszólította Magyarországot, hogy biztosítson védelmet a polgárok számára a szálló por okozta szennyezettség ellen – ismertették Brüsszelben az uniós intézmény egyes tagállamokkal szembeni kötelezettségszegési eljárások keretében megtett legutóbbi lépéseit. Magyarország esetében ezúttal egy környezetvédelmi ügy jutott el abba a szakaszba, amelyben a Bizottság úgynevezett indoklással ellátott véleményt küld az érintett tagországnak. Az Európai Bizottság aggasztónak tartja, hogy Magyarország nem biztosít védelmet a polgárok számára a szakmai körökben PM10-ként emlegetett szálló por okozta szennyezettség ellen.
Ezeknek az apró részecskéknek a forrása az ipari tevékenységből, a közlekedésből és a lakossági fűtőrendszerekből származó kibocsátás. A szálló por asztmás megbetegedést, szív- és érrendszeri problémákat, tüdőrákot és korai halált okozhat. Az uniós jog előírja a tagállamok számára, hogy korlátozzák a polgárok szálló pornak való kitettségét.
A 2005 után készített jelentések alapján a legalább 2012-ig terjedő időszakban Budapest térségében, továbbá a Sajó-völgyben (beleértve Miskolcot), valamint egyes kiemelt városok térségében (ideértve különösen Nyíregyházát és Szegedet) a lakosságot évről évre érő szállópor-terhelés szintje meghaladta az egészségügyi küszöbértéket. Pécs térségében, amely 2011 júniusáig mentességet kapott az uniós jogszabálynak való megfelelési kötelezettség alól, ez a probléma szintén érintette a lakosságot.
A brüsszeli bizottság megítélése szerint Magyarország nem tette meg azokat a lépéseket, amelyekre már 2005 óta szükség lett volna a lakosság egészségének védelme érdekében. Ezért felszólította Magyarországot, hogy hozzon „előretekintő, gyors és hatékony” intézkedéseket, korlátozza a lehető legrövidebb időre a „meg nem felelési időszakot”. Ezt az indokolással ellátott véleményt tavaly februárban egy Budapestre küldött felszólító levél előzte meg. Amennyiben a mostani, nyomatékosított felszólítás nyomán Magyarország nem teszi meg a megfelelő lépéseket, az Európai Bizottság az unió luxembourgi székhelyű bírósága elé terjesztheti az ügyet.

(Forrás: greenfo.hu)

One thought on “Elmarasztalás Brüsszelből a légszennyezés miatt”

  1. 2014.december 30-óta nincs vidéki légszennyezettségi adat,PÉCSETT IS SOKAN BETEGEK A ZMOGTÓL? Miféle aljas eljárás ez a magyar lakossággal szemben???

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

légszennyezés.hu
Főhírek Legfrissebb hírek

KÖZLEMÉNY

Kedves Látogatóink! Ahogy Önök is tapasztalták az utóbbi időben, kb. 8-10 hónapja egyre akadozottabban működött az oldalunk, többször láthatták, ahogy jelezték is nekünk, hogy nem frissülnek a légszennyezettségi adatok. Ennek oka, ahogy már a korábbi közleményünkben is leírtuk, hogy az állami hivatalos adatok elérhetősége technikai akadályokba ütközött, ezért közvetlenül a magyar hivatalos oldalról nem tudjuk […]

Read More
légszennyezés.hu
Főhírek Legfrissebb hírek

Oldalunk ÚJRA FRISSÜL!

Kedves Látogatóink! Oldalunk a mai naptól (2022.06.14.) újra friss légszennyezettségi adatokat közöl, és rendszeresen frissül. Köszönjük a sok-sok kedves érdeklődést, az eddigi türelmüket és a megértésüket! További jó hírünk a győrieknek, hogy ezentúl Győr adatainál Győr adatait fogják látni, nem pedig Gyóró települését 🙂 KORÁBBI HÍREINK: 2022.06.08. Jelenleg úgy néz ki, hogy találtunk megoldást arra, […]

Read More
Főhírek Legfrissebb hírek

Kevesebb fajlagos kibocsátás, de több autó? Mi az igazság?

Egyre többet hallani arról, hogy az autóipar zöldül. De valóban igaz ez. Ha fajlagosan alacsonyabb is a kibocsátás, ne-e került egyre több autó az utakra? Ennek a témakörnek jártunk utána. Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EEA) adata szerint 2000-ben egy átlagos személyautó 172 g szén-dioxidot jutatott a légkörbe megtett kilométerenként. Ez az érték 2018-ra 120 g/CO2/km-re […]

Read More