Fővárosi önkormányzat: marad a riasztási fokozat és a korlátozások

budapest smog

Továbbra is indokolt a magas légszennyezettség miatti riasztási fokozat és az ahhoz tartozó gépjárműforgalmi korlátozások fenntartása a fővárosban – közölte a Főpolgármesteri Hivatal csütörtökre virradóra.

A tájékoztatás szerint szerdán – jelentős forgalomcsökkenés mellett – már kis mértékben javult a budapesti levegő minősége, ugyanakkor még nem teljesültek maradéktalanul a riasztási fokozat megszüntetésének feltételei.
Szerdán a 10 mérőpontból egy helyen, Csepel-Királyerdőben haladta meg a riasztási küszöbértéket a szálló por 24 órára számított átlagos koncentrációja; három helyen – a Széna téren, Kőbányán és a XV. kerületi Kőrakás parkban – pedig a szmogriadó alacsonyabb, tájékoztatási fokozata feletti szint alakult ki.
Kitértek arra is, hogy az Országos Meteorológiai Szolgálat éjjeli előrejelzése szerint noha csütörtökön napközben az egészségügyi határérték környékére csökkenhet a szálló por koncentráció, estétől újra romlás várható a levegőminőségben. A legfrissebb számítások szerint jövő hét kedden érkezhet egy erősebb front, csapadékkal és széllel, ami hosszabb időre véget vethet a szmogos időszaknak – írták.
A Főpolgármesteri Hivatal közleménye emlékeztetett arra, hogy továbbra is tilos Budapesten olyan gépjárművel közlekedni reggel 6 és este 10 óra között, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód nullától négyesig terjed, vagy egyáltalán nem tartalmaz kódot. Az intézkedés nem vonatkozik az M0-s elkerülő út fővároson áthaladó szakaszaira, továbbá a Nagykovácsi és Remeteszőlős lakosainak közlekedését biztosító utakra.
A gépjárműforgalmat korlátozó intézkedések betartását a rendőrség ellenőrzi, a korlátozást megsértőkkel szemben legfeljebb 150 ezer forintos szabálysértési bírság szabható ki.
(MTI)

One thought on “Fővárosi önkormányzat: marad a riasztási fokozat és a korlátozások”

  1. Szerencsés lett volna egy olyan korlátozást hozni amely nem hozza hátrányos helyzetbe azokat a vállalkozókat ,/mondjuk pl. pékségek, épitőipari vállalkozások, szolgáltatást nyújtó vállalkozások, fuvarozók, stb.. / amelyek nem rendelkeznek korszerű motorral szerelt gépjármű parkkal, így sem szerződéses kötelezettségeiknek nem tudnak netán eleget tenni ! Választhatnak, vagy nem dolgoznak és elveszítik a kuncsaftjaikat, netán szerződésszegést követnek el határidős munkáiknál, vagy törvénysértővé válnak é jeentős bírságokat fizethetnek amely eleve veszteségessé alakíthatja, akár tönkre is teheti őket hónapokra!!! ( ez aztán a kilátás ) A páros és páratlan rendszámú autók váltott napos mozgási engedélyezése értelmesebb és igazságosabb lett volna, -és ráadásul piszok egyszerű értelmezni – egy mondjuk magas károsanyag kibocsájtó üzemek működési korlátozással egybevonva amelyek jelentős hatással vannak a levegő minőségére!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

légszennyezés.hu
Főhírek Legfrissebb hírek

KÖZLEMÉNY

Kedves Látogatóink! Ahogy Önök is tapasztalták az utóbbi időben, kb. 8-10 hónapja egyre akadozottabban működött az oldalunk, többször láthatták, ahogy jelezték is nekünk, hogy nem frissülnek a légszennyezettségi adatok. Ennek oka, ahogy már a korábbi közleményünkben is leírtuk, hogy az állami hivatalos adatok elérhetősége technikai akadályokba ütközött, ezért közvetlenül a magyar hivatalos oldalról nem tudjuk […]

Read More
légszennyezés.hu
Főhírek Legfrissebb hírek

Oldalunk ÚJRA FRISSÜL!

Kedves Látogatóink! Oldalunk a mai naptól (2022.06.14.) újra friss légszennyezettségi adatokat közöl, és rendszeresen frissül. Köszönjük a sok-sok kedves érdeklődést, az eddigi türelmüket és a megértésüket! További jó hírünk a győrieknek, hogy ezentúl Győr adatainál Győr adatait fogják látni, nem pedig Gyóró települését 🙂 KORÁBBI HÍREINK: 2022.06.08. Jelenleg úgy néz ki, hogy találtunk megoldást arra, […]

Read More
Főhírek Legfrissebb hírek

Kevesebb fajlagos kibocsátás, de több autó? Mi az igazság?

Egyre többet hallani arról, hogy az autóipar zöldül. De valóban igaz ez. Ha fajlagosan alacsonyabb is a kibocsátás, ne-e került egyre több autó az utakra? Ennek a témakörnek jártunk utána. Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EEA) adata szerint 2000-ben egy átlagos személyautó 172 g szén-dioxidot jutatott a légkörbe megtett kilométerenként. Ez az érték 2018-ra 120 g/CO2/km-re […]

Read More