Továbbra is indokolt a magas légszennyezettség miatti riasztási fokozat és az ahhoz tartozó gépjárműforgalmi korlátozások fenntartása a fővárosban – közölte a Főpolgármesteri Hivatal csütörtökre virradóra.
A tájékoztatás szerint szerdán – jelentős forgalomcsökkenés mellett – már kis mértékben javult a budapesti levegő minősége, ugyanakkor még nem teljesültek maradéktalanul a riasztási fokozat megszüntetésének feltételei.
Szerdán a 10 mérőpontból egy helyen, Csepel-Királyerdőben haladta meg a riasztási küszöbértéket a szálló por 24 órára számított átlagos koncentrációja; három helyen – a Széna téren, Kőbányán és a XV. kerületi Kőrakás parkban – pedig a szmogriadó alacsonyabb, tájékoztatási fokozata feletti szint alakult ki.
Kitértek arra is, hogy az Országos Meteorológiai Szolgálat éjjeli előrejelzése szerint noha csütörtökön napközben az egészségügyi határérték környékére csökkenhet a szálló por koncentráció, estétől újra romlás várható a levegőminőségben. A legfrissebb számítások szerint jövő hét kedden érkezhet egy erősebb front, csapadékkal és széllel, ami hosszabb időre véget vethet a szmogos időszaknak – írták.
A Főpolgármesteri Hivatal közleménye emlékeztetett arra, hogy továbbra is tilos Budapesten olyan gépjárművel közlekedni reggel 6 és este 10 óra között, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód nullától négyesig terjed, vagy egyáltalán nem tartalmaz kódot. Az intézkedés nem vonatkozik az M0-s elkerülő út fővároson áthaladó szakaszaira, továbbá a Nagykovácsi és Remeteszőlős lakosainak közlekedését biztosító utakra.
A gépjárműforgalmat korlátozó intézkedések betartását a rendőrség ellenőrzi, a korlátozást megsértőkkel szemben legfeljebb 150 ezer forintos szabálysértési bírság szabható ki.
(MTI)
Szerencsés lett volna egy olyan korlátozást hozni amely nem hozza hátrányos helyzetbe azokat a vállalkozókat ,/mondjuk pl. pékségek, épitőipari vállalkozások, szolgáltatást nyújtó vállalkozások, fuvarozók, stb.. / amelyek nem rendelkeznek korszerű motorral szerelt gépjármű parkkal, így sem szerződéses kötelezettségeiknek nem tudnak netán eleget tenni ! Választhatnak, vagy nem dolgoznak és elveszítik a kuncsaftjaikat, netán szerződésszegést követnek el határidős munkáiknál, vagy törvénysértővé válnak é jeentős bírságokat fizethetnek amely eleve veszteségessé alakíthatja, akár tönkre is teheti őket hónapokra!!! ( ez aztán a kilátás ) A páros és páratlan rendszámú autók váltott napos mozgási engedélyezése értelmesebb és igazságosabb lett volna, -és ráadásul piszok egyszerű értelmezni – egy mondjuk magas károsanyag kibocsájtó üzemek működési korlátozással egybevonva amelyek jelentős hatással vannak a levegő minőségére!