Hagyományos boltok és online webáruházak a környezettudatosság mérlegén

webáruház vagy bolt

Az internetes webáruházak térhódítása előtti időkben egy-egy konkrét termék felkutatása rengeteg idővel és energiával járt. Az ember kénytelen volt boltról-boltra menni, összehasonlítani a legjobb árakat. Ma már elvileg sokkal könnyebb dolgunk van, hiszen a világhálón egyrészt minden terméket megtalálunk, másrészt jelentős fáradozás nélkül egy kattintással meg is vehetjük azokat. A helyzet ráadásul úgy fest, hogy a webáruházak sokkal környezettudatosabban bonyolítják le a vásárlást.í/b>

Az idő a webáruházaknak dolgozik? Igen, de…

Bár az idősebb korosztályok elérése még mindig elsősorban szórólapokkal, katalógusokkal és kézzel fogható marketing megoldásokkal érhetők el, az idő kétségtelenül a nem környezetkímélő megoldásoknak dolgozik. Az idősebb korosztály számára a vásárlás ráadásul még mindig elsősorban bizalmi kérdés. Bennük erősen élnek azok az elszigetelt esetek, amikor arról hallottak, hogy egy netes áruház mögött nem volt valós üzlet, előre fizetett az ügyfél, és azóta sem kapott cserébe semmit. A hagyományos boltok iránti igényt nem csökkenti bennük az a tény sem, hogy ma már létezik a csomag átvételekor történő, utólagos fizetés is, ám félelmükben mégis sokan ódzkodnak ettől. Tény, hogy az interneten nem lehet megfogni a termékeket, ám egyrészt nagyságrendekkel több információt kaphatunk róla, másrészt könnyűszerrel elolvashatjuk fórumokon keresztül mások véleményét is az adott termékről.

Az online vásárlás olcsóbb és környezetbarátabb is?!

Az internetes webáruházban történő vásárlással nem pusztán üzemanyagot, de időt és pénzt is spórolunk. Évtizedekkel korábban egy konkrét termékért az emberek gond nélkül beültek az autókba, amely nem pusztán az áru értékén felül elköltött plusz pénzbe, de jelentős időráfordításba is került. Arról már nem is beszélve, hogy a személygépkocsi használatával a környezetet is szennyezzük. Felületes szemlélődő erre persze azonnal rávághatná, hogy a csomag kiszállítása sem környezetbarát, és ebben van is némi igazság. Ám míg a hagyományos boltban történő vásárlás esetén a vásárló beül az autóba és elmegy megnézni boltról-boltra, hogy hol lehet kapni az adott terméket és hol olcsóbb, addig online vásárláson keresztül egy kattintással megvehetjük a terméket, melyet a futár – sok egyéb vásárolt áruval együtt – házhoz szállít. Jó, ha észben tartjuk azt is, hogy a szupermarketek és a bevásárlóközpontok néha a világ másik végéről szerzik be a termékeiket, míg az interneten sokkal nagyobb eséllyel találunk helyi kereskedőt, hazai termékkel.

A hagyományos boltok vs. webáruházak energiaigénye

Egy hagyományos módon működtetett valós boltnak hatalmas energia és erőforrás igényei vannak. Nemcsak az üzlethelyiség folyamatos fűtése, világítása s a klímaberendezésének üzemeltetése merül fel ebben az esetben, de nyilván a polcok folyamatos feltöltésével járó erőforrások igénybevétele is. Az online rendelés esetén döntően olyan raktárból kapjuk meg az árut, ahol ezeknek csak a töredékét veszik igénybe.

Környezetbarát csomagolás

A webáruházak egyre nagyobb százaléka ma már környezetbarát módon csomagolja a termékeket. Szerencsére egy webáruház elkészítése ma már csak néhány százezre tétel, így akár kifejezetten kicsi, de környezettudatos tulajdonosok is állhatnak a háttérben ( pl: Zöldbolt) Bár a környezetbarát csomagolás nem mindig annyira esztétikus, mint a hagyományos csomagolási eljárás, ám a jelentős többletmunkával és ráfordítással kialakított öko-csomagolási mód kevésbé terheli a környezetet. Az újrahasznosított kartondobozokhoz, a légpárnázott öko-öntapadós borítékok és az esetek többségében 100%-ban lebomló töltőanyagokhoz hasonló csomagolástechnikai termékekkel a webáruházak nagymértékben hozzájárulnak a vásárlás minél nagyobb mértékű környezettudatossá tételéhez.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

légszennyezés.hu
Főhírek Legfrissebb hírek

KÖZLEMÉNY

Kedves Látogatóink! Ahogy Önök is tapasztalták az utóbbi időben, kb. 8-10 hónapja egyre akadozottabban működött az oldalunk, többször láthatták, ahogy jelezték is nekünk, hogy nem frissülnek a légszennyezettségi adatok. Ennek oka, ahogy már a korábbi közleményünkben is leírtuk, hogy az állami hivatalos adatok elérhetősége technikai akadályokba ütközött, ezért közvetlenül a magyar hivatalos oldalról nem tudjuk […]

Read More
légszennyezés.hu
Főhírek Legfrissebb hírek

Oldalunk ÚJRA FRISSÜL!

Kedves Látogatóink! Oldalunk a mai naptól (2022.06.14.) újra friss légszennyezettségi adatokat közöl, és rendszeresen frissül. Köszönjük a sok-sok kedves érdeklődést, az eddigi türelmüket és a megértésüket! További jó hírünk a győrieknek, hogy ezentúl Győr adatainál Győr adatait fogják látni, nem pedig Gyóró települését 🙂 KORÁBBI HÍREINK: 2022.06.08. Jelenleg úgy néz ki, hogy találtunk megoldást arra, […]

Read More
Főhírek Legfrissebb hírek

Kevesebb fajlagos kibocsátás, de több autó? Mi az igazság?

Egyre többet hallani arról, hogy az autóipar zöldül. De valóban igaz ez. Ha fajlagosan alacsonyabb is a kibocsátás, ne-e került egyre több autó az utakra? Ennek a témakörnek jártunk utána. Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EEA) adata szerint 2000-ben egy átlagos személyautó 172 g szén-dioxidot jutatott a légkörbe megtett kilométerenként. Ez az érték 2018-ra 120 g/CO2/km-re […]

Read More